Pop Explosion, Stockholm.. 28/4-12

Dat: 2012-04-29 | Tid: 22:11:45

När jag satt och väntade och ingen hunnit komma!
Japp, jag var och såg Eric igår IGEN! Ännu en historia kommer nu!
Okej, som jag berättade var jag och såg Pop Explosion igår! Det var helt sjukt hela dagen, både innan och under konserten. Men jag har nog aldrig haft så kul. Jag gick upp klockan 4 (!!) på morgonen. Sminkade mig, fixade håret och la ner de sista sakerna i väskan innan jag gick hemifrån ungefär 4.40 och tunnelbanan åkte ungefär 4.50. Alla på tunnelbanan var typ fulla och på väg hem från fester och sånt, så ja.. alla på sov typ. Men tunnelbanan var framme runt 5.20 och jag var vid entré 6 (där VIP ingången skulle vara) ungefär halv. Efter fyrtio minuter kom några som inte hade VIP och satte sig vid oss och efter typ 20 minuter till kom några andra som hade VIP. Vi satt där tills strax efter åtta innan två tjejer kom till oss och sa att en som jobbade på globen sagt att entré 5 var VIP entrén. Så vi ringde till "Hjälptelefonen" och dom sa att entré 5 var VIP. Så vi flyttade våra grejer till entré 5. Men eftersom att vi är Saadefamily och är snälla mot varandra satte vi oss i samma ordning som förut. Det blev jättebra stämning, vi satt och pratade om allt möjligt (mest Eric, men jaja). Det kom några fler och det slutade med att vi satt och sjöng, pratade, skrattade och det var sjukt kul. Vi bestämde oss för att skriva "Eric" med våra kroppar:

Det hade blivit perfekt om inte lampan och det varit i vägen. Men aja, det var kul iaf. Sen tänkte vi göra på ett annat ställe men alla fick för sig att någon skulle ta våra kö-platser så vi sprang allt vad vi hade tillbaka typ. Men som sagt, vi är Saadefamily! Så vi stod i samma ordning, eller rättare sagt satt vi i en klump. Men dom som suttit närmast ingången fortsatte göra det osv. Sen satt vi och fortsatte prata/sjunga osv. Jag har två videor men vill inte lägga upp dom eftersom att man hör mig sjunga (eftersom att jag höll kameran nära mig) och det låter HEMSKT! Så tänker inte utsätta er för det. Sen var det någon som sa att hon sett Eric. Så alla sprang bort till turnébussen (där den stod) och där stod Eric, i den! Dom filmade till SVT (dom filmade till ett program och till en Pop Explosion DVD typ?) så att vi fick inte gå fram till honom. Vi ställde oss bakom en linje (som dom sa till oss) och så sa vi att vi kunde sjunga. Så dom bad oss sjunga. Vi började sjunga på Hearts In The Air. Men vi han bara sjunga:
"So put your hearts in the air
put your hearts in the
Put your hearts in the air
put your hearts in the
Put your hearts in the air
put your hearts in the
Put your hearts in the air"
Alltså introt, innan alla började skrika för att Eric hoppade in i en bil och sen körde dom i väg.
En video från det, förbered er på tonårsskrik om ni ska kolla ;)
Efter sprang vi tillbaka till våra platser och satt och fortsatte snacka, sjunga och sånt! Haha, asså det går inte att förklara stämningen för folk som inte var där, men det var verkligen BÄST!
Efter ett tag skulle dom komma och sätta upp VIP "Skyltarna" så vi fick backa en bit från själva ingången. Vi frågade om dom som satte upp det ville att vi skulle sjunga och dom typ sa ja. Så dom filmade oss när vi sjöng (väldigt vackert). Vi bad dom lägga upp det på Eric's facebook sida (hans "gilla" sida, inte privata facebook. Btw. Gilla den HÄR). Dom har inte gjort det än, men jag hoppas att dom håller det dom lovat. När dom hade satt upp VIP grejen här nedan:

..så satte dom även upp staket runt oss där vi satt, burade in oss! Nej men så att man skulle veta var kön var. Jag satt längst fram så det var ungefär så långt ifrån som på bilden. Där satte vi på musik och sjöng med, snackade osv. Efter ett tag kom Tilde, hon fick hoppa in längst fram med mig. Sen kom några från Frida och ville intervjua några. Dom intervjuade inte oss men dom tog bilder på oss. Så vi kommer säkert vara med i Frida ändå. Sen väntade vi ett tag till, när det närmade sig insläpp och vi såg securitas börja fixa inomhus så reste vi oss upp och började fixa i ordning allt, samla ihop sina saker osv. För alla hade delat på filtar osv.
(Saadefamily<3). Sen ställde vi upp oss i kö. Jag och Tilde stod först och efter oss stod folk vi träffat där. Det blev lite irriterat i kön för att vissa höll på, men ska inte ta upp det. Vi stod och sjöng, skrek och peppade jätte mycket för det var sjukt nära insläpp. Sen kom säkerhetsvakter ut och började berätta lite om hur det skulle bli, man fick inte springa, inte ha systemkamera, flaska med kork osv. Jag hade ju med systemkamera. Så jag var tvungen att lämna den. Tillslut, efter lång väntan öppnade dom dörrarna. Jag hade sagt till Tilde att hon skulle springa medan jag lämnade sakerna och ta en plats åt mig.

När dom då öppnade dörrarna gick jag ganska lugnt till garderoben och lämnade min och Tildes väska + jackor. Sen började jag gå mot nästa ingång, som var utanför annexet. Men jag såg att dom hade stannat precis innanför ytterdörrarna. Så jag sprang dit och ställde mig längst fram bredvid Tilde och sen gick vi i ett led (låter töntigt.. men ja vi gick i ett led efter en säkerhetskille) bort till annexet där vi fick ställa oss och vänta där. Som sagt så stod jag och min kompis längst fram men det var mer än klump än ett led. Vi stod och sjöng och peppade. Så kom SVT och filmade oss, dom hade typ kameran i mitt ansikte och sånt. Haha! Tillslut så öppnade dom dörrarna och vakterna sa åt oss att . Men ärligt talat, vem skulle ha gått? Så jag hade inte koll på alla andra utan började precis som de springa. Men vakterna stannade upp oss och sa ännu en gång att vi skulle gå. Så jag gick tills jag kommit förbi vakterna och in i arenan. Sen började jag springa igen, alla andra sprang också men jag var typ först. Så hoppade en vakt ut för att typ stoppa mig och jag trodde att det var på skämt, men han var helt seriös och typ skrek "Nej" och allt. Men jag typ finta och sprang förbi honom fram till VIP stället. Men precis där man går in till VIP så var det bara typ en meter. Så en vakt stoppade oss och sa att vi skulle vänta tills vi lugnat ner oss och sedan GÅ fram till scenen. Men så fort hon släppte fram oss så började vi springa igen. Jag kom först av alla fram till scenen och ställde mig längst fram vid ena sidan i mitten av catwalken typ (ni som varit där fattar vad jag menar).

När vi var där och väntade på att konserten skulle börja försökte vi få igång publiken. Men ingen var typ peppad? Vi stod och skrek (vakterna sa att Eric hörde oss), när det var en Saade-låt började vi sjunga med och vi det var superkul. Vi blåste upp ballonger och kastade överallt, de hamnade på scenen, på marken, i publiken osv. Några höll vi kvar och sånt. Vi få som var peppade hade verkligen ont i halsen och var hesa INNAN konserten. Tillslut kom en kille ut på scenen (ni som varit och sett t.ex. Melodifestivalen vet nog vem jag menar när jag säger han som alltid kör typ vågen, långt hår för att va kille, alltid headset HAHA osv.). Han berättade om att dom skulle filma och sånt till en DVD och till något som skulle gå på SVT i höst. Dom filmade oss asmycket så om ni kollar då kommer jag säkert dyka upp, inzoomad och skrikandes. Men iaf, sen började konserten och det var ett sånt jävla tryck. Alla var hur peppade som helst och ibland hörde man inte musiken för att vi skrek så högt, tinitus varning på hög nivå. Redan under första låten, Rocket Science, kollade han in i mina ögon asmycket och gjorde en släng-kyss till mig. Sen kollade han in i mina ögon flera gånger. Det går inte att förklara känslan där inne, det var bäst helt enkelt. Om ni sett Erics facebook inlägg och tweets så ser ni ju att han sa att det var sjukt najs stämning och sånt. Det var bäst. På videosarna vi filmade hör man knappt honom sjunga, bara oss skrika och sjunga. Det var den bästa konsert jag någonsin varit på.
Efter konserten var jag typ svimfärdig, helt slut efter att ha varit vaken sen fyra, jag hade bara ätit EN cheesburgare och druckit pyttelite vatten på hela dagen. Så jag var hur törstig som helst och mådde illa och allt. Först väntade vi där inne i VIP-området. Men sen körde dom ut oss till vanliga stället, så där satte vi oss och började ta varandras facebook och sånt. Så kommer flera vakter och typ föser ut oss ur arenan. Sen drog vi hem typ.

Här är fler bilder från gårdagen:

I'm in the crew.

Saadefamily! Underbara brudar allihop!

Några av alla tjejor, jag är under rutiga filten.. haha!

När jag kom till annexet på morgonen, heeelt öde! Men fett ljust ändå?

Några fina Saadefans!

Ett av alla fans converse, snyygga!

Fler fans! :D

Vi skulle försöka skriva Eric på ett annat ställe, men det failade!

Lite finare, lite bättre ;)

Saadefamily ♥

Hahah!

Om det var NÅGON som orkade läsa allt det här är jag imponerad. Men jag hade iaf sjukt kul och skulle lätt göra om det.
Puss

Kommentarer
Postat av: Anneli

Fina bilder!:D

2012-04-29 @ 22:52:35
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: SARAH CARLSTEN

Hoppas du får en awesome valborg! :*



/ http://sarahcarlstens.blogg.se

2012-04-30 @ 01:14:30
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/
Postat av: SANDRA DAGH

Hoppas du får en bra dag :D

2012-04-30 @ 10:59:18
URL: http://sandrastyles.webblogg.se/
Postat av: Tilda<3

HAHA, fina bilder på oss ;) det var så grymt kul! Nästa gång går vi dit tsm klockan 4 haha! :D vad gjorde de som inte var peppade där, haha? Man SKA skrika, hoppa och så vidare ;) KRAAM

2012-05-01 @ 14:06:09
URL: http://theericsaades.blogg.se/
Postat av: Lisa - Smilinggirls!ッ

Härliga bilder! detta får mig att sakna köandet till håkan hellströms konserter..

2012-05-02 @ 20:39:52
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
Postat av: Annika

Buhuuu jag vill också :( Jag som inte ens har chansen att öka över till Sverige för att se honom :'/

2012-05-03 @ 18:27:24
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

KOMMENTERA NEDAN:

Namn:

E-mail:

URL/Blogg:


Skriv här:

Kom ihåg?
Trackback